zaterdag 8 januari 2011

Tutorial: Zakdoekboekje door Moon Hulsman


Eén van onze Design Team leden werkt niet zo graag met sketches, dus in plaats daarvan heeft ze aangeboden om voor de Doodle Diva Gallerij regelmatig een workshop te verzorgen. En hier is de eerste.

 Een ZAKDOEKBOEK!

Ik wens jullie heel veel plezier met het maken ervan.


Wat je nodig hebt: 
Cardstock in twee kleuren 
 Dessinpapier 
 stukje lint van 50cm 
 pakje papieren zakdoekjes 
 stempelafdruk 
 eventueel wat blommetjes, bradjes net wat je leuk vindt.


Snij van cardstock, in dit geval wit een stuk van 17 x 12,5 cm.
Ril het in de breedte op 7 en 10 cm zodat er een boekje ontstaat van 12,5 cm hoog.
Snij van de andere kleur cardstock een stuk van 11 x 17,5 cm.
Ril dit ook in de breedte op 1,5 - 7 - 9,5 en 15 cm.
Vouw de rillijnen zo dat het hoesje voor de zakdoeken ontstaat.
Maak in een vlak een gat om de zakdoeken door te halen.


Plak het hoesje nu dicht aan het strookje van 1,5 cm.


Snij nu van de tweede kleur cardstock paneeltjes voor op je boekje ( 4 voor binnen en buiten en twee voor het ruggetje)
en versier die naar eigen inzicht met dessinpapier.


Plak het hoesje voor de zakdoeken ook op een paneeltje.


Vergeet niet voor je de paneeltjes op je boekje plakt er eerst het lintje onder te plakken.

De tekst is gewoon van de computer geprint zo kun je natuurlijk iedere tekst toevoegen die je maar wilt.

Als je het boekje wilt versturen met de post kun je hem open versturen, dan past het door de brievenbus.
Veel Zakdoekboekenlol.

Veel liefs,


Ook een paar van onze DT leden zijn aan de slag gegaan met het patroon.


Het eerste voorbeeld is van Marion





En hier nog een voorbeeldje van Anja
De digi die Anja en Marion hebben gebruikt komt zeer binnenkort in Karens webshop!
Zodra hij er in staat zal ik het vermelden op dit blog.


Wij hopen dat het duidelijk was en we zouden het leuk vinden als jullie foto's van jullie 
creaties  zouden mailen naar mij via de contactbutton.

Veel liefs,
Renata

18 opmerkingen:

  1. ja dit is zoveel fun om te maken en geloof me voor iedere gelegenheid te gebruiken.
    voor die van mij heb ik al een bestemming bedacht.
    lieve gr anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke workshop, dank je wel
    gr linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw dames wat hebben jullie dat weer mooi gemaakt! Heel erg origineel!
    Groetjes Jolanda.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit vind ik heel erg leuk en ik ga het ook zeker ook eens maken.
    Bedankt voor de werkbeschrijving!
    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is die gaaf zeg!!!
    Ik ga hem zeker ook een keertje maken.
    Ben nu bezig met een leuke tutorial, dus hopelijk kan ik die morgen naar jullie toezenden.
    Groetjes,
    Krista

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De projecten van Moon zijn altijd gaaf. Dit is ook een hele leuke workshop. Dank je wel!!

    groetjes, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. OOO, hij is leuk . En dames wat zijn ze mooi. Ga ik ook lekker maken , Fijn weekend Majo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige workshop, die ga ik zeker maken en ik stuur de foto's door hoor !
    Liefs
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hij is geweldig Moon!!
    Marion en Anja, jullie voorbeeldjes zijn ook helemaal geweldig.
    Ik ga 'm ook zeker maken

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke workshop. Morgen heb ik een vrije dag, ga het direkt uitproberen. Die stempel past er geweldig bij!! Hou mijn blog maar even in de gaten, misschien staat het doosje er morgen wel bij, haha.
    Groeten,
    Anda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw Moon dat ziet er top uit zoals gebruikelijk! Ja want jij heb altijd zo'n leuk kronkeltje..... Lol! (je snap wel wat ik bedoel ha,hahaha)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou Moon mijn *hatsjoe* boekje is af, ga um plaatsen op mijn blog en de foto's stuur ik ook door, vond het zo onwijs bedacht, moest echt meedoen deze ronde....Heerlijke voorbeelden maken het toch zo leuk hier, dank jullie wel allemaal...

    Warme groetjes,
    Anita.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldig leuk idee!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel erg leuk gemaakt,ik heb hem ook opgeslagen,en ga er zeker eens mee aan de slag.Bedankt voor het delen van die leuke worshop.

    Groetjes Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. jee wat leuk gemaakt zeg! groetjes mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk project Moon! Leuk om te geven en leuk om te krijgen! Bedankt voor deze leuke tutorial.
    Groetjes van José

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo moon,

    wat een leuk doosje
    Heb hem opgeslagen.
    Bedankt ervoor.
    Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Erg leuk het zakdoekboekje, ik heb hem zelf inmiddels ook gemaakt en staat op mijn blog. Een aanrader !!!!

    groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen